SUNTEM CEEA CE CITIM

Da, ştiu, cifrele sunt plictisitoare. Dar, gândiţi-vă la povestea pe care o spun. O poveste reală, despre noi, nu cea din manualul care ne învaţă ce popor de oameni bravi suntem.

România. 2015. Aproape 20 de milioane de suflete. Cel mai vândut ziar quality e cumpărat, pe ediţie, de aproape 12 mii de oameni. Practic, primele 3 publicaţii din topul „de calitate” însumează 33 de mii de cititori. În toată ţara. Vizualizaţi un pic: Arena Naţională are o capacitate de 50 de mii de locuri. Cel mai vândut tabloid are, pe ediţie, 96 de mii de cititori, iar dacă adăugăm şi poziţia a doua din acest clasament obţinem peste 150 de mii de oameni care cumpără zilnic tabloide. Detalii : Mediafax

E infim. Şi, poate, într-un moment de sinceritate absolută n-ar strica să ne întrebăm de ce mulţi înjură că presa e pervertită, că e în mâna mogulilor, când cei mai mulţi dintre noi n-am scoate 2 lei din buzunar să citim un reportaj de calitate sau o anchetă serioasă.
Bun, să ne uităm ce se întâmplă cu vânzarea de carte. Din 2007 până în 2012, piaţa românească de carte a scăzut cu aproape 40%. Cărţile care s-au vândut cel mai bine au fost cele de colorat şi literatura romantică pentru femei, potrivit celor mai mari edituri din România. Piaţa de carte de la noi este evaluate anual, în medie, la 60 de milioane de euro. Ungurii au o piaţă de cel puţin trei ori mai mare, cu o populaţie de aproape trei ori mai mică decât România. Piaţa italiană se ridică la aproximativ un miliard de euro, cea spaniolă este de trei ori mai mare, iar vânzările de carte din Germania ajung la şapte miliarde de euro.
…şi mai gândiţi-vă la un lucru. Cei care nu sunt consemnaţi în aceste statistici au şi ei ştampila de vot în mână.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *